در حال بارگذاری ...
با همکاری جمعی از هنرمندان تئاتر و انجمن ادبی شهرستان بوکان

اولین نشست «رابطه ادبیات و نمایشنامه» برگزار شد

خوانش سه نمایشنامه «خواستگاری، پنجره و بلاو کره وه» 

به گزارش خبرنکار ایران تئاتر در آذربایجان‌غربی به نقل از هنرهای نمایشی شهرستان بوکان چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان اولین نشست «رابطه ادبیات و نمایشنامه» با خوانش سه نمایشنامه «خواستگاری، پنجره و بلاو کره وه» 
با حضور هنرمندان تئاتر و اعضای انجمن ادبی بوکان  برگزار شد .
در ابتدای نشست مسئول انجمن ادبی بوکان  قادر فرامرزی در سخنان کوتاهی هدف از برگزاری این همایش را نشست مشترک و سر آغازی برای ادامه ارتباط هنرمندان نمایش و اعضای انجمن ادبی عنوان کرد . 
سپس نمایشنامه «خواستگاری» نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی رحمان عزیزی و خوانشگری روژین عزیزی و شهروز حاجی حسن و رحمان عزیزی برای حاضرین اجرا و خوانش شد . که مورد استقبال فراوان حاضرین قرار گرفت . 
در ادامه نمایشنامه «پنجره» نوشته  انور عرب و همچنین نمایشنامه نمایش عروسکی «بلاو کره وه» نوشته انور سبزی کارشناس ارشد نمایشنامه نویسی خوانش گردید .
در ادامه انور سبزی در سخنان مبسوطی درباره تاریخچه نمایشنامه وانواع ژانرهای ادبی نمایشنامه نویسی  وتفاوت های آن با ادبیات داستانی را بیان کرد . 
در دومین جلسه و برگزاری این نشست عنوان شد که دکتر رحیم عبدالرحیم زاده  به تفیصل در باره ادبیات نمایشی و تئاتر کردی و ارتباط هنر تئاتر و ادبیات نشستی را برگزار کند .




نظرات کاربران